Detta är ju sjukt..

Dödades av förlupen kula – i kyrkan

Marquel Peters.
Marquel Peters.

Fyra åring fick kula i huvudet.

Fyraårige Marquel Peters satt i kyrkan med sina föräldrar på nyårsafton. Plötsligt föll han död ner. Han hade träffats av en kula – som avlossats tre kilometer bort. Kulan hade avlossats rakt upp i luften som en del i ett nyårsfirande. Men när kulan föll tillbaka mot jorden föll den rakt igenom kyrktaket och ner i huvudet på Marquel Peters. De chockade föräldrarna förstod ingenting när deras pojke föll ihop vid deras fötter – med ett stort sår i huvudet.

– Jag såg hans Nintendospel falla ner på marken och hörde ett ljud, sedan hörde jag honom skrika lite, säger hans mamma Nathalee Peters till Daily Mail.

– Jag tittade mig omkring och allt jag kunde se var att han blödde från huvudet. Det är så hemskt. Han var mitt enda barn, säger hon.

Enligt vapenexperter var det en kula från en AK-47 som föll ner i kyrkan i Atlanta, Georgia. I staden är det vanligt att man skjuter salut på nyårsafton – även om det är förbjudet.

– Jag vill be den person som är skyldig, eller till den som vet någonting om vem son gjorde detta mot min son, att snälla träd fram. Träd fram och säg någonting, säger mamman.

Men polisen tror att skytten är helt ovetande om vilken tragik han orsakat. Nu undersöker experter kulan för att se om det är möjligt att avgöra vilket vapen som har avlossat den.

Det är inte första gången personer träffas av kulor i Atlanta till följd av traditionen att avlossa vapen på nyår.

2005 träffade två förlupna kulor två olika personer, båda överlevde.


Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback