Blommors betydelse

Sökte efter vad lilja betyder och fick upp detta roligt..


Haha läs det, faktiskt lite roligt att veta =)


Detta säger etiketten om blommorna.

Antalet blommor
         
En blomma: 	Du är allt för mig.
Två blommor: 	Jag vill resa bort med dig.
Tre blommor: 	Jag vill träffa dig igen och ha en framtid med dig.
Fyra blommor:	Jag högaktar dig och tackar dig.
Fem blommor:	Jag vill göra allt för dig.
Sex blommor. 	Jag tror inte på dina löften.
Sju blommor: 	Jag älskar dig.
Åtta blommor: 	Jag är din intill döden.
Nio blommor: 	Jag vill vara ensam med dig.
Tio blommor: 	Vill du bli min hustru?
         
Färgen på blommorna
          
Blå blomma: 	Jag är dig trogen intill döden.
Gul blomma: 	Du är solen i mitt liv.
Lila blomma: 	Jag önskar dig all lycka.
Mörkröd blomma: 	Jag väntar på dig.
Orange blomma: 	Jag är din vän.
Rosa blomma: 	Jag är förälskad i dig och är dig trogen.
Röd blomma: 	Jag längtar efter dig.
Vit blomma: 	Jag tror på din ärlighet och oskuld.
         
En bukett med röd, vit och blå blomma: Är ett frieri!




























Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback